Przyznam, że każde Święta to dla mnie wyzwanie, żeby nie skończyć na jednym posiłku w ciągu dnia – posiłku, który zaczyna się rano i kończy wieczorem 😉 Jeśli masz podobnie, to zajrzyj do mojej listy, która uświadamia jak nie stać się ciasteczkowym potworem w tym magicznym czasie.

1. Zacznij od śniadania

Czy przyszło ci przez myśl, że zanim zasiądziesz do świątecznej kolacji nic nie będziesz jadła? Nie rób tego! Przecież wiesz jak ważne jest, żeby jeść każdego dnia regularne posiłki, co ok. 3 godziny. Twój metabolizm wtedy sprawnie działa i pomaga Ci w utrzymaniu dobrej sylwetki i samopoczucia. Tego dnia nie może być inaczej, no chyba, że chcesz dostać przy stole szaleńczego apetytu, w związku z całodzienną głodówką? Uwierz mi, zjesz wtedy dużo więcej kalorii niż planowałaś. Zatem zjedz tak jak na co dzień: śniadanie, 2 śniadanie, obiad, podwieczorek i dopiero usiądź do kolacji.

2. Zawrzyj ze sobą umowę

Zadaj sobie pytanie przed uroczystością, na co się ze sobą umawiasz. Dobrze jeśli jednak wyznaczysz sobie jakieś granice, np. ile potraw zjesz, czy rezygnujesz z jakiejś potrawy lub jakie ilości sobie nałożysz. Może np zrezygnujesz z wysokokalorycznych dodatków takich jak majonez, tłuszcz ze smażenia do polania ziemniaków lub np. pieczywo itp. Trzymaj się tych postanowień! Zobaczysz jaka będziesz dumna z siebie jeśli wytrwasz.

3. Jedz odpowiednie porcje

Jeśli jest wiele potraw na stole, które Cię kuszą, to nie nakładaj sobie pełnej porcji każdego dania, tylko tyle, żeby skosztować wszystkiego po trochu.

4. Jedz powoli

Dzięki temu dania, które zjesz zdążą dojść do żołądka i dać Ci uczucie sytości. Poza tym takie kolacje to często uczta dla naszego podniebienia. Delektuj się smakami, które doświadczasz i czerp z tego jak najwięcej przyjemności.

5. Zjedz tylko to co lubisz najbardziej

Jeśli masz przed sobą ulubione potrawy, czy desery, przed którymi powstrzymujesz się na co dzień, wybierz je w pierwszej kolejności, a inne frykasy, za którymi aż tak bardzo nie szalejesz, po prostu zostaw w spokoju. Nic na siłę, przecież możesz jeść to co sprawi Tobie największą radość.

6. Nie jedz tego co masz na co dzień w domu

Skup się na smakach, na które czekasz cały rok, delektuj się nimi i daj nacieszyć podniebieniu. Dania, które serwujesz sobie na co dzień zostaw tam, gdzie stoją 🙂

7. Rób przerwę między posiłkami

Odejdź od stołu. Spędź czas z bliskimi np. oglądając stare zdjęcia, czy grając w gre planszową, albo…

8. …Idź na spacer

Myślę, że to może być jeden z piękniejszych momentów wspólnego świętowania.

9. Uważaj na napoje

Nie potrzebujesz dodatkowych kalorii w postaci płynnej. Postaw tego dnia na wodę z cytryną i zieloną herbatę. Może zadaj sobie pytanie: wolisz wypić szklankę coli, czy zjeść kawałek ciasta?

10. Nie zapomnij o celu kolacji

Skup się na bliskich Ci osobach. Ciesz się tym momentem, że jesteście wszyscy razem i możecie wspólnie świętować. Przecież kolacja to tylko dodatek, a nie główny cel spotkania.

11. Idź na trening

Zaplanuj tego dnia jakąś formę aktywności. Znajdź klub fitness w Twojej okolicy, który jest czynny lub po prostu poćwicz w domu. Wystarczy 30 min – podkręcisz metabolizm na resztę dnia, dodasz sobie energii i uśmiechu!

Trzymam za Ciebie mocno kciuki! Może chciałabyś dodać jakąś radę? Zostaw ją proszę w komentarzu 🙂

Author