Mam nadzieję, że poniższe wskazówki dotyczące wyborów zakupowych pomogą Ci odchudzić Twoje ulubione przekąski. Wystarczy Twoje zaangażowanie i odrobina wyobraźni. Domowe fit słodycze to nasz cel!

Ciągle powtarzasz sobie, że nie będziesz jeść słodyczy, stawiasz sobie cel, a później co się dzieje? Odpuszczasz, bo brakuje Ci motywacji. Dopada Cię ochota na Twoje ulubione przekąski i przegrywasz walkę za swoją silną wolą. Na szczęście nie musi tak być, a Ty nie musisz rezygnować ze słodkości. 

Zobacz jakie produkty warto wrzucać do koszyka na zakupach, a wtedy już zawsze wyczarujesz coś słodkiego, pysznego, bez zbędnych kalorii!

Obowiązkowa lista zakupów

MĄKA – czy wiesz, że pyszne wypieki wychodzą również z innych mąk, niż pszenna? Sama się o tym przekonuję od lat. Pamiętam, że następowało to u mnie etapami. Najpierw zaczęłam łączyć mąkę pszenną z innymi, np. żytnią, czy pełnoziarnistą. Następnie odrzuciłam pszenicę (zostawiłam tylko orkisz) w wypiekach i od długiego czasu w ogóle jej nie kupuję. Później na tapecie była mąka owsiana, aż w końcu zdecydowałam się na stosowanie również z mąk bezglutenowych! Za każdym razem, gdy sprawdzam nowy przepis jestem zaskoczona, jak pyszne wychodzą ciasta, ciasteczka, naleśniki, itp. Zastanawia mnie wtedy, dlaczego tak niewiele osób stosuje tego typu przepisy w domach. Od czego zacząć? Od zmiany zakupów. Następnym razem do koszyka włóż też inne rodzaje mąki. Jeśli chodzi o bezglutenowe, to polecam zaopatrzyć się na początek w ryżową, ziemniaczaną, kukurydzianą, jaglaną i gryczaną.

CUKIER – więcej na ten temat, jakie substancje słodzące wybrać zamiast cukru pisałam TUTAJ. Po prostu trzymaj się tej listy i nie kupuj innego rodzaju cukru. Otwórz się na nowe smaki i przekonaj, że bez tych białych, słodkich kryształków również można czerpać radość z jedzenia domowych wypieków.

KASZA – Czy wiesz, że można zastąpić mąkę kaszą? Moją ulubioną jest kasza jaglana. Wyobraź sobie, że można z niej zrobić ciasto, budyń, a nawet jaglankę (coś na styl owsianki). Z kaszy gryczanej można np. upiec chleb. Przykładów jest wiele. Wystarczy dobrze poszukać i sprawić, że nasze słodycze nabiorą więcej wartości odżywczych.

OWOCE – wybieraj ulubione owoce i wplataj je w swoje posiłki. Przygotuj sobie z nimi pyszny deser, mus, koktajl lub ciasto. Jestem pewna, że jak będziesz mieć wybór: sztuczny, napakowany chemią batonik, a ulubione ciasto własnej roboty, to ten batonik nawet nie będzie Cię kusił.

CZEKOLADA – kochasz czekoladę? Wplataj ją do swoich fit słodkości. Wybierz kakao bez dodatku cukru lub gorzką czekoladą z zawartością kakao powyżej 70%. Co powiesz na czekoladową owsiankę, domową nutellę lub koktajl mleczno-czekoladowy? Mmm, aż się robię głodna na samą myśl!

ORZECHY – te zdrowe tłuszcze spokojnie możesz potraktować jako przekąskę, zrobić z nich masło lub jako dodatek np. do śniadania.

BAKALIE – nie jesteś w stanie wypić nieposłodzonego koktajlu? Spróbuj dodać do miksowania np. 2 daktyle. Bakalie składają się w 70% z cukru, zatem skutecznie zaspokoją Twoją ochotę na słodkie.

Od czego zaczniesz?

Wiem, że to nie jest łatwe zadanie, że to kwestia stworzenia odpowiednich, nowych nawyków. Ale wierzę, że wybierając inne produkty i angażując się w przygotowywanie własnych słodyczy osiągniesz sukces: przestaniesz być niewolnikiem cukru, zadbasz o zdrowie i sylwetkę.

Proszę pochwal się w komentarzu, jeśli udało Ci się już zastosować którąś z powyższych porad lub napisz jaki Ty masz sposób na fit słodycze.

Author